Duurzaamheid bij het Beste Verhuisbedrijf 2016

Klanttevredenheid is een van de prioriteiten van Mondial Verhuisbedrijf Henneken, en is ook verankerd in het Duurzaamheidsbeleid. Dat vertaalde zich in 2016 in het bemachtigen van de wisseltrofee ‘Beste Verhuisbedrijf van Nederland’. Sinds 2014 publiceert Henneken duurzaamheidsverslagen. Daarin zijn op diverse manieren de MVO-balans en de Milieubarometer gebruikt.

Milieuprioriteiten

De Milieuprioriteiten van Henneken zijn bepaald met de Milieubarometer. Uit de Milieuscoregrafiek en de CO2-balans springt Goederentransport er duidelijk uit als speerpunt. Dit komt terug in twee specifieke doelen:

  • Verlagen dieselverbruik per verhuiskilometer met 3% per jaar.
  • Schonere lucht: in 2019 alleen nog vrachtwagens die voldoen aan de EURO-V of EURO-VI norm.

Tevreden klanten

Behalve milieudoelen zijn ook andere MVO-thema’s vertaald in meetbare doelen, zoals klanttevredenheid. Het bedrijf begon in 2011 met een rapportcijfer 8,4. Maar, dat vinden ze zeker niet voldoende. De ambitie was om in 2019 boven de negen uit te komen, maar dat haalden ze al in 2014.

De Duurzaamheidsverslagen zijn openbaar

Wilt u de complete Duurzaamheidsverslagen van Henneken lezen, kijk dan op www.henneken.nl/mvo/. Daar staan de verslagen over 2013, 2014 en binnenkort ook 2015.